Організація методичної роботи

Методична робота з роками набуває зовсім іншого формату, адже здійснюється здебільшого не через безпосереднє спілкування, а в он-лайн форматі.

Упровадження віртуальних форм роботи створює реальні можливості побудови відкритої системи безперервної освіти, а оптимальний доступ до необхідної інформації у будь-який час робить пізнавальну діяльність вчителів більш ефективною.

Використання он-лайн взаємодії дозволяє організувати науково-методичний простір для вчителів, створює оптимальний доступ до необхідної інформації, оперативно забезпечує необхідну методичну допомогу молодим вчителям, дає можливість досвідченим педагогам поділитися досвідом роботи.

Як показує практика, інформаційно-комунікаційні технології відкривають величезні можливості для комунікації в рамках он-лайн взаємодії:

  • зникає потреба у одночасній присутності педагогів в одному місці;
  • учителі мають вільний доступ до спільних ресурсів у інформаційному просторі;
  • стають доступними досягнення окремих вчителів та ЗНЗ для усієї освітянської спільноти;
  • з’явилась можливість ведення та підтримки електронного документообігу, доступності всіх нормативних документів;
  • можна проводити дистанційні наради, семінари, конкурси;
  • спрощується процедура проведення моніторингу якості освіти, методичної діяльності.

Враховуючи вищесказане, методисти окреслили очікувані результати від упровадження віртуальних форм у методичну роботу:

– створення єдиного освітнього ресурсу (нормативного, правового, кадрового, навчально-методичного);

– відпрацювання форм мережевої взаємодії між окремими педагогами через створення власних сайтів, блогів:

– створення мережевих моделей використання медіаосвітніх та Інтернет технологій за різними навчальними предметами у навчально-виховному процесі;

– обмін досвідом через мережу Інтернет;

– створення банку електронних засобів навчання та медіатеки шкільних предметів;

– оновлення форм і методів науково-методичної роботи.

– створення умов для розвитку творчого потенціалу особистості педагога шляхом упровадження інноваційних освітніх технологій.

– побудова та практична реалізація психолого-педагогічно обґрунтованої технології мережевого навчання.

– розроблення моделей використання медіа освітніх та Інтернет-технологій у науково-методичній роботі з педагогами

– розвиток у вчителів загальноосвітніх навчальних закладів медіа-культури і забезпечення їх підготовки до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним середовищем.

– створення віртуального інституту педагога ЗНЗ.

Модель роботи методиста

/Files/images/model.png

Усі види ІКТ, які повинні використовуються у методичній роботі можна розділити на:

  • офісні;
  • мультимедійні;
  • програмні;
  • тестові;
  • гіпертекстові;
  • веб (дистанційні)- та e-book – технології.

Офісні технології реалізуються за допомогою пакета програм Mіcrosoft Office, що містить засоби для створення та редагування текстових документів, електронних презентацій, роботу з таблицями, діаграмами, базами даних. Вони дають можливість оформлення ділової документації, проведення контрольно-аналітичної діяльності (підготовка схем аналізу, обробка даних, результати у вигляді графіків, діаграм), розробку презентацій до семінарів, засідань методичних об’єднань, конференцій, методичних рад, оформлення картотеки періодичних видань, портфоліо.

Використання тестових комп’ютерних технологій дає можливість використовувати їх для діагностики і моніторингу та обумовлені перевагами над іншими методами:

а) за певний, досить невеликий проміжок часу можна продіагностувати численну групу опитуваних;

б) проконтролювати на потрібному, заздалегідь визначеному рівні, допускаючи зміну ступеня складності запитань, беручи за варіанти відповіді типові помилки, які трапляються на даному рівні;

в) провести самоконтроль на попередньому етапі з метою підготовки чи апробації;

г) отримати об’єктивні результати, ;

д) створити умови для постійного зворотного зв’язку;

є) здійснити статистичну обробку результатів .

Через віртуальні форми роботи:

  1. Віртуальна діагностика.
  2. Дистанційне інформування, консультування, спілкування.
  3. Віртуальні конкурси, Інтернет-голосування, флеш-моби.

Саме з допомогою віртуальних форм роботи можна здійснити різні види моніторингу, інформаційний супровід та методичний супровід упровадження інновацій.

Джерело: infosvit.if.ua

Кiлькiсть переглядiв: 824

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.