Самоосвіта вчителя
Удосконалення методичної майстерності - це, передусім, самоосвіта, особисті ваші зусилля, спрямовані на підвищення власної культури праці і, в першу чергу, культури мислення.
В.Сухомлинський
Алгоритм роботи вчителя над індивідуальною науково-методичною проблемою
1. Вибір теми (проблеми) індивідуальної науково-методичної роботи:
• ознайомлення з літературою;
• ознайомлення з нормативними документами;
• вивчення наявного прогресивного педагогічного досвіду з проблеми дослідження.
2. Детальне ознайомлення з проблемою засобами літературних джерел:
• складання картотеки літературних джерел;
• виписки з літературних джерел.
3. Остаточне формулювання теми і розробка попереднього варіанту плану роботи над реалізацією індивідуальної науково-методичної проблеми:
• обґрунтування вибору теми;
• актуальність і новизна;
• формулювання мети та завдань дослідження;
• відбір адекватних методі в та засобів дослідження;
• остаточна розробка плану роботи з конкретизацією термінів виконання.
4. Формулювання гіпотези до слідження, відбір та розробка моделей, інноваційних технологій педагогічної діяльності.
5. Упровадження інновацій у власну педагогічну практику.
6. Аналіз та оцінювання результатів роботи над індивідуальною науково-методичною проблемою, чи підтвердилась гіпотеза, висунута на початку дослідження? Формулювання висновків та пропозицій.
7. Оформлення роботи (видання брошури, методична папка з описом власного досвіду, стаття в друкованих педагогічних виданнях тощо), звіт перед колегами про здобуті результати.
Коментарi