/Files/images/shkolnye_kartinki_56.gif

Сучасний урок

Основні вимоги до сучасного уроку:

Побудова уроку на основі закономірностей навчально-виховного процесу (конкретні і загальні закономірності).

Оптимальне поєднання і реалізація на уроці всіх дидактичних принципів і правил.

Забезпечення умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їхніх інтересів, нахилів і потреб.

Встановлення міжпредметних зв’язків, усвідомлених учнями.

Зв’язок з раніше засвоєними знаннями й уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку школярів.

Стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості.

Логічність і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності.

Ефективне використання педагогічних засобів.

Зв’язок з життям, особистим досвідом учнів.

Формування практично-необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення та діяльності.

Формування уміння вчитися, потреби постійного поповнення своїх знань.

Діагностика, прогнозування, проектування і планування кожного уроку.

Кожний урок реалізує триєдине завдання:

навчити, розвинути, виховати.

За цим критерієм загальні вимоги до уроку конкретизуються дидактичними, розвиваючими і виховними вимогами.

До дидактичних (освітніх) вимог належать:

а) чітке визначення освітніх завдань кожного уроку;

б) раціональне визначення змісту уроку з урахуванням соціальних і особистісних потреб;

в) впровадження новітніх технологій пізнавальної діяльності;

г) раціональне поєднання різноманітних форм і методів навчання;

д) творчий підхід до побудови структури уроку;

е) поєднання різних форм колективної діяльності з самостійною діяльністю учнів;

ж) забезпечення оперативного зворотного зв’язку; дієвого контролю й управління.

До розвиваючих вимог належать:

а) формування і розвиток в учнів позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності, творчої ініціативи й активності;

б) вивчення й урахування рівня розвитку та психічних властивостей учнів, проектування “зони найближчого розвитку”;

в) стимулювання нових якісних змін у інтелектуальному, емоційному, соціальному розвиткові учнів.

Виховні вимоги до уроку включають:

а) визначення виховних можливостей навчального матеріалу, діяльності на уроці;

б) постановку і дотримування виховних завдань, зумовлених цілями і змістом навчальної роботи;

в) формування в учнів життєво необхідних якостей: старанності, відповідальності, ретельності, охайності, самостійності, працездатності, уважності, чесності та ін.;

г) формування світоглядної, моральної, правової, політичної, художньо-естетичної, економічної, екологічної культури;

д) співробітництво і партнерство з учнями, зацікавленість у їхніх успіхах.

Крім перерахованих вимог до уроку в педагогічній літературі виділяються й інші вимоги: організаційні, психологічні, управлінські, санітарно-гігієнічні, етнічні та ін.


Кiлькiсть переглядiв: 564

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.